Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Z matky začátečnice pokročilou, aneb první třída levou zadní.

Nástup nejstaršího potomka do první třídy je významným mezníkem, pro všechny. Po úvodních týdnech plných nervů, jsem ze sebe oklepala nervozitu z výkonů syna a školní docházku bereme s humorem. A je nám líp. 

Je pololetí a musím říct, že už si přijdu jako velmi zkušená matka školáka.

Už umím s aplikací na známky i s aplikací na obědy. Aplikaci do družiny používat nemáme, paní učitelka s ní neumí zacházet. Takže do družiny píšeme lístečky a je to fajn. Všechny aplikace musí mít navíc jiné heslo, aby se nám do ní někdo nenaboural. Nedej bože, aby neznámý hacker změnil vybrané obědy a místo řízku syn dostal u okýnka pohanku. To bych si pak toho hackera našla, řízek mu omlátila o hlavu a pohanku nasypala do očí. Při objednávání obědů si vždycky se zalíbením prohlížím jídelní lístek a říkám si, jak se ten můj kluk vyváženě stravuje. Co na tom, že přijde domů a je jak kyselina, sní na co přijde.

Taky už jsem byla na třech rodičovských schůzkách. Na tu první jsem šla ještě jako amatérka s pouhou pětistovkou. Už při vstupu jsme se všichni stali členy SRPŠ a zaplatili za to příslušný členský poplatek. Moc jsem se nepídila, co se ode mě jako od členky očekává, a lístek podepsala. Pak se ale paní učitelka ptala, kdo se stane zástupcem třídy, který bude chodit na společná setkání s vedením školy. Vzpomněla jsem si na touhu nebýt vyvolaná a tělo si vzpomnělo taky. Roky nepoužívaný pohyb se objevil nečekaně a zafungoval. Zajela jsem pod lavici a dělala, že tam nejsem. A vyšlo to, nevyvolali mě.

Na další schůzku už jsem si v bankomatu vybrala větší obnos a byla připravená na příspěvky. Nakonec jsme ale zaplatili jen několik návštěv divadel. Na oplátku jsme obdrželi pozvánku na školní výstavu v době adventu. Při druhé schůzce jsme si také prohlédli výsledky aktivity našich dětí při výtvarné výchově. Měly za úkol vystříhat a vybarvit pejsky. Hafani byli vystavení na okně, kolem kterého jsme se všichni účastníci shlukli. Šikovnější děti se na pejsky i podepsaly, což byla pro mnohé rodiče výhoda. Většina se na to ale nezmohla, a tak paní učitelka pojmenovávala jednotlivé pejsky jmény našich ratolestí. Zkušeným okem jsem poznala synův výtvor na první pohled. Pejsek měl ustřižený ocásek, uši do špičky a jeho tvary měly podobu krychle, jak syn rychle stříhal. Nikdy ho to nebavilo. Navíc byl pes jako jediný nevybarvený, ale pouze tužkou potečkovaný. Trochu napadal na přední ťapky a nebýt opřený o okno, přepadl by na bok. Pak přišla konečně řada na toto stvoření a paní učitelka mé podezření na synovo autorství potvrdila. Když jsem se pak doma syna ptala, odpověděl mi, že dělal dalmatina, a navíc ho měl nejrychleji hotového a pak si mohl povídat se sousedem. Věřila jsem mu to.

Taky jsme se dočkali od paní učitelky zdviženého prstu, že nemáme dělat za děti úkoly. Zastyděla jsem se a přemýšlela, jak mohla přijít na to, že jsem ty vlasy panence ve slabikáři na straně 8 vybarvila já. Podezřívala jsem syna, že to ve stresu vykecal, ale to jsem ho podcenila. Tajemství udržel, protože se nakonec ukázalo, že výtka byla směřována na maminku, která za syna počítá příklady. Docela jsem si oddychla.

Na pozvánku paní učitelky se ve stanovený termín naše rodina, včetně širokého příbuzenstva, vydala na výstavu do velké chodby synovy školy. Pozvánce od paní učitelky se nedalo odolat. Babičky jely s chodítky, můj táta si bral v práci dovolenou, jen tchána se nám nepodařilo přesvědčit. Chodili jsme velkou chodbou od jednoho uměleckého díla k dalšímu a já se často zastavovala a přemítala. Připadala jsem si jak na nějaké výstavě abstraktního umění a vůbec netušila, co předmět přede mnou vyjadřuje. Byla tam třeba nabarvená dřevěná prkna, která měla podle papíru, co nám dala žákyně sedmé třídy u vchodu, vyjadřovat jednotlivé světce. Dále velké množství svícnů vyrobených z hořlavých materiálů a třpytek.

Jinak byla výstava moc fajn. Nemačkali jsme se, popovídali jsme si a hlavně, byli jsme tam sami. Syn byl ale šťastný a učitelský sbor evidentně taky. Nebo si to alespoň myslím, protože všichni, co kolem nás prošli, se smáli na celé kolo a nahlas zdravili. Pokaždé, když pak jednotlivé procházející osoby zašly za roh, se nejzvědavější příslušníci naší rodiny seběhli k synovi a potichu se ho ptali, kdo to byl. Syn si občas na jméno vzpomněl, občas pouze na předmět, který pedagog vyučuje, a když už se ho ptali asi po páté, chtěl mávnout rukou, a místo toho shodil keramický stromeček s podpisem Magda. Naštěstí ale výtvor dopadl do hromady chvojí, kterou byla obložená celá výstava, a sedmačka od vchodu, která měla výstavu hlídat, si toho nevšimla. Rychle jsme se rozloučili a odešli. Bylo to fajn.

Teď nás čeká pololetí a já už se moc těším na jarní výstavu, akademii, návštěvy divadel, knihoven a dalších představení. Syn má moc rád, když se ho ptám, jak se mu tahle zpestření výuky líbí, pokaždé řekne stejným tónem: „Dobrý!“.

Autor: Eva Kmochová | úterý 31.1.2023 10:16 | karma článku: 15,88 | přečteno: 297x
  • Další články autora

Eva Kmochová

V pozadí voleb

Jsou obce, ve kterých musí její zástupci napnout všechny síly, aby obsadili alespoň minimální počet členů volební komise. A pak jsou obce, jako ta naše, ve kterých by se mohly posty ve volební komisi dědit, jako šlechtické tituly.

6.2.2023 v 20:00 | Karma: 12,88 | Přečteno: 346x | Diskuse| Ona

Eva Kmochová

Ať už je po všem.

Už je toho na jednoho voliče nějak moc. Dlouhá volební kampaň, nespočet debat a velké množství informací, o které možná ani mnozí nestojí.

25.1.2023 v 19:50 | Karma: 15,66 | Přečteno: 299x | Diskuse| Společnost

Eva Kmochová

Příbuzní na houby

Ani letos nás neminul každoroční běh na houby. Ani letos jsme nepřišli o houbové žně. Jen já jsem se letos trochu víc zamyslela.

11.9.2022 v 21:35 | Karma: 18,93 | Přečteno: 369x | Diskuse| Hobby

Eva Kmochová

Nadchávací typ

Taky čtete horoskopy? Přitom toho člověk ví, sám o sobě, mnohem víc. Mě stačí ohlédnout se do minulosti a směju se.

31.8.2022 v 6:00 | Karma: 8,28 | Přečteno: 224x | Diskuse| Osobní

Eva Kmochová

Mravencem na onkologii

Možná to byl jen obyčejný mravenec defilující naplněnou čekárnou, ale co když třeba nebyl zas tak obyčejný...

16.8.2022 v 14:30 | Karma: 20,59 | Přečteno: 569x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

  • Počet článků 7
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 358x
Jsem třicetiletá matka syna a dcery. Žiji obyčejný život na malé vesničce a nechci na tom nic moc měnit. Snažím se hledat radost v maličkostech a banální situace udělat nezapomenutelné. 

Seznam rubrik